lördag 17 september 2011

fight for your right?

Efter ett par långa och jobba dagar är jag nu tillbaka i Sverige. Jag vaknade än en gång med sprängande huvudvärk, tror dom att allt detta ska gå över nu bara för att dom har skickat hem mig? Det är fortfarande lika fel och orättvist. Jag kan inte tänka på något annat men jag kan fortfarande inte förstå hur det kan ha blivit såhär. Varför fick jag inte en andra chans när alla andra får det? Varför fick jag inte prata med de familjerna som ville träffa mig trots omständigheterna? Varför blev jag hemskickad efter en dag istället för att få mina två veckor som jag hade rätt till? Varför ignorerar de mina mail, telefonsamtal och sms, mina enda bevis på att jag inte ljög? Varför sitter jag nu här hemma vid köksbordet och funderar över allt detta helt maktlös? Många frågor utan svar...
Nu ska jag börja skriva ner alla händelser och känslor från dag ett hos familjen tills idag. Sendan ska jag skicka det brevet till alla i CC som är inblandade i detta och deras chefer. Jag tänker inte ge upp förrän jag har gjort allt jag kan för att få min röst hörd.
Så nu ska jag gräva ner mig i detta här hemma till en början. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar