lördag 10 september 2011

mindfreak

Idag jobbade jag mellan 8-13. Min plan för dagen var att åka med några tjejkompisar på restaurang och sen gå ut. Men eftersom jag är den enda som har fått curfue när jag är ledig, så var jag tvungen att vara hemma senast halv 1 på natten. Så det blev ingen utgång för min del. Istället satte jag mig på tåget in till Manhattan och gick omkring där i flera timmar. Det är en sån häftig känsla att bara gå där och suga in alla intryck. Det spelar ingen roll om man går omkring ensam i den staden, för man känner sig ändå aldrig helt ensam. Jag lade märke till att männsikor här är så mycket trevligare än hemma. Två exempel på det var att när jag gick på stan och åt en glass så var det TVÅ stycken som frågade glatt om glassen smakade bra. Sen gick jag förbi en uteliggare som satt med hängande huvud och såg inte ut att må så bra. Då går en man fram till henne och frågar om allt är okej. Jag gick vidare och såg inte hur det gick med henne, men sen när jag går samma gata upp igen så sitter dessa två brevid varandra intill väggen och pratar, han har bjudit henne på en glass och sitter och håller hennes lilla pappers skylt. Den mannen måste ha ett stort hjärta. Ibland önskar jag att man vore sån, men att se honom göra en så god gärning gjorde mig glad :) 
Det var skönt att komma ifrån verkligheten ett tag idag, att bara vara för mig själv och inte tänka på något. Efter att jag vandrat runt där i några timmar mötte jag upp Madde och Sejla, vi letade upp en jättemysig kina restaurang där vi åt god mat och pratade. 

Imorgon är det en betydelsefull dag för alla New York bor, nämligen exakt 10 år sedan terrorattacken vid Ground zero. Där kommer dom att ha minnesstund för alla familjer som blivit drabbade, det kommer med andra ord vara otroligt mycket folk.. 
Jag ska hålla mig borta ifrån Manhattan imorgon, men jag kommer absolut skänka dom mer än en tanke.

nu är det läggdags. imorgon är en ny dag, och jag måste slå på en glad min. 
godnatt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar