onsdag 7 september 2011

Let's hear It for....

Nu har jag äntligen fått köpt mig en dator, så här kommer det första inlägget ifrån staterna..Okej, vart ska jag börja? Jo, dom fyra första dagarna i NY spenderade jag på en au pair skola på Long Island. Vi hade lektioner hela dagarna och sov  i dorms med blandade nationaliteter. Det var en bra start på året, träffade jätte goa tjejer som jag förhoppningsvis kommer ha fortsatt kontakt med :) Torsdagen spederade vi i New York City, vi hade en guidad tur runt hela staden, var uppe på Top of the rock, och sen hade vi lite fri tid att göra vad vi ville med. Jag, Josefin, Malin, Hanna och Fanny gick åt mat på Hard rock café på Time square. Det är inte varje dag man gör det inte ;) På fredag morgon var det dax att åka till våra värdfamiljer, jag hade inte långt att åka eftersom jag skulle stanna i NY, skönt! 
Jag får inte lov att skriva deras namn eller vad jag gör med dom riktigt.. Men nu har jag varit här sedan i Fredags och det har varit mycket upp och ned. Det är så mycket nya intryck, och allt kommer på en gång! Jag blev varnad om att det kommer att bli en kulturkrock efter några veckor/månader. Men den krocken kom direkt, haha. Jag har inte riktigt fått tid för "mig själv" att utforska området. Det jag har gjort hittils är att vara med på BBQs, barn"kalas", varit med på deras golfclub och ätit finmiddag och följt med barnen på carnelval, träffat massa överklass amerikaner osv osv.. 
I helgen ska jag försöka följa med några kompisar ut och äta middag, det hade varit såå skönt att träffa andra Au Pairer och bara komma ifrån huset ett tag. Så det är bara att hålla tummarna för att jag inte behöver jobba då! 
Nej fy vad jag klagar.. dom är faktiskt jätte trevliga, men amerikaner har föööör mycket att göra. Allt blir så stressigt och då tror jag att man lätt hamnar i kläm. Men jag ska absolut ge det en chans, jag kanske bara är lite nojjig nu i början.. Hoppas det! 
Och juste, idag regnar det. Men annars har det varit helt galet varmt här, fuktigt varmt. Då kan det nästan hellre regna lite om man ändå ska jobba ;) 


Hoppas att ni har det bra där hemma! 
xoxo





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar